StandBy Android 2.35.7 is maandag 14 oktober gefaseerd uitgebracht in de Google Play Store. Gebruikers worden in de komende dagen automatisch geüpdatet of kunnen de Google Play Store app op hun Android telefoon openen om de update handmatig te installeren zodra deze beschikbaar is.
Let op: Deze nieuwe update wordt gefaseerd uitgerold. De update komt de komende dagen beschikbaar voor alle gebruikers. Naar verwachting hebben uiterlijk donderdag alle gebruikers de mogelijkheid om naar 2.35.7 te updaten.
Veranderingen/vernieuwingen:
- Optie toegevoegd om ná het accepteren (of weigeren) van een binnenkomende alarmering naar een scherm met alle alarm details te gaan ipv naar het overzicht van alle andere ontvangers van het alarm. (optie op aanvraag beschikbaar via de klantenservice)
Deze versie bevat verder geen zichtbare nieuwe functies, maar uitsluitend technische verbeteringen. De lijst met veranderingen is daarom vrij technisch van aard, maar voor de volledigheid zijn in onderstaand overzicht al deze verbeteringen opgenomen:
- Extra verbeteringen om telefoons van gebruikers sneller en accurater hun eigen locatie te laten bepalen. Deze update betreft een aanvulling op update 2.35.2 en is speciaal voor telefoons met een minder goede werking van de locatie (GPS) sensor en/of die zich niet/minder goed aan de standaarden van het Android besturingssysteem houden.
- Het is nu per klant mogelijk om verschil te maken in hoeveel sneller/accurater locatie updates moeten werken indien er gebruikers zijn met locatie update problemen (dit gaat om het geval dat een gebruiker niet direct als aanwezig wordt gedetecteerd bij aankomst op de werkplek). Onze klantenservice zal hierin adviseren indien gebruikers hier melding van maken.
- Verbeteringen aan het systeem om problemen te melden vanuit de app: De gegevens uit deze tool worden gebruikt door onze klantenservice om gebruikers zo goed mogelijk te helpen bij eventuele meldingen van problemen met de app. De beschikbare informatie is uitgebreid (o.a. mbt het starten van een alarmering op de telefoon) en bestaande items bevatten meer details.
- Diverse technische verbeteringen ‘onder de motorkap’. Dit gaat veelal om problemen die bij één of enkele gebruikers en/of onder specifieke omstandigheden voorkomen, betreft oa:
- Portofoon scherm (oa een animatie probleem opgelost + bijhouden van meer diagnostische gegevens voor de klantenservice om eventuele connectiviteitsproblemen sneller te kunnen identificeren)
- Verbetering aan de interne systemen om zelfstandig/automatisch problemen op te lossen (mbt aanwezigheid detectie)
- Verbeteringen op het scherm om een alarmering te starten (selecteren van de hoofdlocatie + de countdown voor hoeveel tijd er nog over is om een spraakbericht in te spreken; deze stopte soms na 10 seconden terwijl er nog wel meer tijd beschikbaar was)