Het proces om nieuwe gebruikers (BHV’ers) aan te maken in de StandBy webomgeving is gewijzigd in de meest recente update. Met deze update wordt de privacy (wachtwoordbeveiliging) van nieuw aangemaakte gebruikers volledig gewaarborgd.
Beheerders/Hoofd BHV’ers hoeven nieuw aangemaakte gebruikers vanaf nu niet meer handmatig informatie toe te sturen over hun nieuwe account (gebruikersnaam en wachtwoord): de nieuwe gebruiker ontvangt hiervoor automatisch een e-mail en kan direct zelf een wachtwoord instellen.
Activatie e-mail
Als een beheerder in de webomgeving een nieuwe gebruiker aanmaakt, zal deze nieuwe gebruiker vanaf nu een e-mail met activatielink en gebruikersnaam ontvangen. Deze e-mail wordt verzonden aan het ingevulde e-mail adres van deze nieuwe gebruiker. Deze nieuwe gebruiker kan via de activatielink in de e-mail zelf een wachtwoord voor het account kan instellen en direct de app installeren.
Het is voorlopig nog wel nodig dat de beheerder zowel een gebruikersnaam als een wachtwoord aanmaakt voor het nieuwe account. Het ingevulde wachtwoord wordt (vanaf nu) niet meer daadwerkelijk gebruikt: de nieuwe gebruiker kan daar dus ook niet mee invullen en zal zelf zijn wachtwoord moeten instellen om het account te activeren. Binnenkort zal een update worden doorgevoerd waardoor het niet meer nodig is om een wachtwoord in te vullen.
Mochten er verder nog vragen of opmerkingen zijn, dan horen wij dat graag via support@standbysolutions.nl of telefonisch via 085 – 888 2466.
Voorbeeld van de pagina in het StandBy Helpcentrum waar nieuwe gebruikers (via de link in hun e-mail) hun eigen account kunnen activeren: